Cégtörténet

SHS Kft: múlt, jelen és jövő

 

Az elmúlt 25 év

életképek 1Strasszer Jakab vagyok, az SHS Kft ügyvezetője.

1960. 07. 01-én kezdtem a máig is legszebbnek tartott közgazdász pályát. Utolsó alkalmazotti munkahelyem egy 1000 fős szocialista nagyüzem volt, azóta saját cégem fejlesztésén buzgólkodom.

Az új vállalkozásban kezdetben munkaidő után dolgoztam hétvégén, később alkalmazottakkal együtt. Tanultuk az önálló létet, a tankönyvből tanult kapitalizmus gyakorlati feltételeit, buktatóit. Szép évek voltak.

Az ügyfelek szaporodtak, a legjobb reklám az ügyfelek szóban terjesztett véleménye volt.

Egy bérelt szobában kezdtünk 1991-ben, később 3 szoba is kevés lett, ezért önálló ingatlant vásároltunk 1996-ban, ahol már 4 irodában dolgoztunk .

1997-ben beépítettük a padlásteret, újabb 4 szobával bővültünk. 2003-ban elkezdtünk építeni egy új 2 szintes fémépületet az udvarban, amihez vissza nem térítendő támogatásban részesültünk.

2012-ben megnyitottuk saját pécsi irodánkat a Rákóczi út 35 – 37. szám I. emeletén.

Ügyfeleink a gazdasági élet teljes területéről érkeznek: exportra termelő nagy iparvállalat, közepes és kis ipari és szolgáltató üzemek, kereskedők, gyógyszertárak, orvosok, nagy közepes és kis mezőgazdasági vállalkozók, őstermelők, élelmiszer-feldolgozók, lakossági szolgáltatók. Senkit sem utasítunk el, mert minden vállalkozás elszámolására a leírt adótörvények vonatkoznak.

 

Szervezeti felépítésünk

életképek 2A céget a 2 ügyvezető (Strasszer Jakab,  Hochschornerné Strasszer Éva) és a főkönyvelő (Küszterné Győri Judit) irányítja. A döntéseket a vezetői testület hozza, melynek tagjai még a főkönyvelő helyettes, a bércsoportvezető, két könyvelési csoportvezető és a vállalkozásfejlesztő csoportvezető.

A vállalkozásfejlesztéssel az önálló SHS-VF Kft keretében két kolléga foglalkozik. Támogatások készítésével, pénzügyi elszámolásával, ellenőrzésével, hiteligénylések készítésével foglalkoznak.

 

A siker alapja a tanulás és a munka

életképek 3Az adó, a társadalombiztosítás és egyéb állammal szembeni kötelezettségek tanulható ismeretek, melyek gyakorlati alkalmazására folyamatos képzés során oktatjuk fizetett szolgáltatás igénybevételével, írott sajtóból és belső oktatás keretében munkatársainkat.

Belső oktatásunk érdekes eleme az, hogy a külső oktatáson részt vett kolléga a hó végi utolsó pénteki napokon szervezett oktatáson beszámol a hallottakról. Mindenki sorra kerül, mindenki megtanul előadni. Fontos ez a tudás, mert a fiatalok tudását írásban tesztelik, számítógép előtt ülnek, ahol nem kell beszélni.

A vállalkozóval a szóbeli eszmecsere nagyon fontos ismeret.

Sokat költünk arra, hogy tudásunk mindig naprakész legyen. Kapacitásunk mindig az igények előtt jár néhány lépéssel, hogy a felmerülő új igényeknek meg tudjunk felelni.

Németül és angolul jól beszélő és író könyvelők és bérszámfejtők biztosítják külföldi érdekeltségű vállalkozók igényeinek kielégítését.

A mezőgazdaságban az őstermelők és családi gazdaságok könyvelése speciális feladat, melynek feltételrendszerét különös figyelemmel kísérjük.

Unokáim képzettsége illeszkedik cégünk profiljához. Egyik angol nyelvű , másik német nyelvű közgazdász.

életképek 4Az alkalmazottak tanulását a hozott tudás gyarapításával segítjük, buzdítjuk és anyagilag támogatjuk magasabb szakmai képesítésük költségeit. A cél a vállalkozók igényeinek mindig jobb kielégítése.

Hangsúlyozzuk, hogy munkánknak nem elsődleges célja az állammal szembeni adatszolgáltatás. Törvényi kötelezettségeinket maradéktalanul teljesítjük. Megvédjük ügyfeleinket az állammal szemben, ha ez indokolt. Ennél fontosabbnak tartjuk a vezetői tájékoztatást és részben a vállalati ellenőrzés megszervezését.

A tájékozott vezető kevesebb hibát vét a törvények betartása terén, megalapozott döntéseket hoz, okulhat mások hibáiból, több ideje marad a termelés irányítására, megszervezésére, a fejlesztésre. Kiemelt feladatunknak tartjuk az adóoptimalizálást.

Amit a törvények előírnak, azt az adót meg kell fizetni, de csak annyit és nem többet.

Az alkalmazottnak is meg kell adni annyit a megtermelt javakból, hogy családját el tudja tartani és a napi megélhetési költségeken túl jövedelme fedezetet nyújtson a lakásszerzésre is.

E témakörben széleskörű tapasztalatunk van, havonta mintegy 3000 munkavállaló bérelszámolását végezzük.

Nagyobb cégek részére társadalombiztosítási kifizetőhely elszámolását is vállaljuk, melyhez gyakorlott munkatársakkal rendelkezünk.

Munkahelyeink technikai felszereltsége jó. Számítógépeink hálózatba kötve működnek, központi nagy teljesítményű fénymásolóra és szerverre kapcsolva. Irodáink berendezése kellemes környezetet biztosít alkalmazottaink és ügyfeleink részére.

 

A vállalkozók képviselete

Minden vállalkozást 2 kollégánk képvisel a hatóságok előtt. A NAV-hoz egy könyvelő és egy bérszámfejtő kollégánk regisztráltatja magát és állandó meghatalmazás birtokában intézi a vállalkozás ügyeit.

A vállalkozók tájékoztatása érdekében e-mail-ben körlevelet küldünk ki minden kedden és csütörtökön. A körlevélben aktuális híreket közlünk adózásról, törvényi változásokról, támogatási lehetőségekről és veszélyekről.

A körlevelek cikkeit a kollégák írják, megjelölve mindig nevüket és telefonszámukat.

Vállalkozásunk 2015. 09. 25-én ünnepelte az alapítás 25. évfordulóját, ahol megfogalmaztam a következő 10 év terveit is.

 

Mágocs, 2015. november 3.

Strasszer Jakab

ügyvezető